Alla inlägg under december 2020

Av Helena Attefall - 27 december 2020 15:03

Det låter dramatiskt. Det låter till och med som om det skulle vara slutet på allt. Men det är det inte. Det är bara svt som vill ha hjälp med att få några påbörjade noveller färdigskrivna. Och jag tänkte hjälpa Herr Nesser. Det kan han behöva.

Magkänslan säger att hans berättelse passar mig. Hans böcker tilltalar mig i alla fall. I synnerhet “Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö”. Nu har jag en månad på mig att täppa igen det hål han har lämnat efter sig. Ett hål av ond bråd död och annat jävelskap. Och det är bäst att jag ser upp så att jag inte ramlar i innan jag har fyllt det. Just nu går jag på kanten och sneglar ner. Och på klockan. Och ner igen.

Kanske struntar jag i det och skriver en egen som någon annan får avsluta. Det är så man ska tänka om man vill bli något. Men det är nog bäst att gå i fotspåren ett tag till. Jag har inte bråttom. Det hade inte Herr Nesser heller innan han började skriva böcker vid 38 års ålder.

Av Helena Attefall - 22 december 2020 13:19

Detta blir min nya blogg Kombo! Välkommen tillbaka för inlägg om allt möjligt! :-)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards